• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 25 خرداد 1398
کد مطلب : 59342
+
-

خسارت سیلاب و تگرگ  به خلخال  و مشگین‌شهر

بارش باران و جاری شدن سیلاب طی روزهای اخیر در برخی از شهرهای اردبیل به واحدهای مسکونی و تجاری در مشگین‌شهر و اراضی کشاورزی در خلخال خسارت وارد کرد. به گزارش ایرنا، فرماندار مشگین‌شهر با بیان این‌که بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب در این شهرستان به 50 واحد مسکونی و تجاری خسارت زده و موجب مصدومیت یک نفر در این شهرستان شده است، عنوان کرد: جاری شدن سیلاب بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد به واحدهای مسکونی و تجاری خسارت زده است. 

«اکبر صمدی» افزود: بارش شدید باران و همچنین تگرگ به مزارع، باغ‌ها و مبلمان شهری و روستایی خسارت زده و برآوردهای اولیه بروز خسارت تا ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.  «فرهاد عبدالعلی‌پور» مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل هم بیان کرد: کارشناسان مشغول برآورد خسارات هستند و تلاش خواهد شد خسارت وارد آمده به شهروندان مشگین‌شهر جبران شود.

بخشدار مرکزی خلخال هم با بیان این‌که بارش تگرگ با دانه‌های درشت و جاری شدن سیلاب در مناطقی از بخش مرکزی این شهرستان خساراتی را به کشاورزان و باغداران منطقه وارد کرده است، اظهار کرد: میزان خسارت وارد شده از سیل و تگرگ در روستای اناویز این شهرستان بیش از سایر مناطق روستایی بوده است. 

«پیمان مظفری» افزود: بارش تگرگ همراه با جاری شدن سیلاب در منطقه موجب وارد آمدن خسارت به محصولات گندم، جو و حبوبات و همچنین از بین رفتن سردرختی درختان مثمر روستاهای بخش مرکزی شهرستان شده است. میزان دقیق خسارات تگرگ و سیل به مزارع و باغ‌ها پس از برآورد کارشناسان اعلام خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :